Nova virtuelna učionica

Nova virtuelna učionica

Autor bloga je Marija Jović Stevanović, profesorka engleskog jezika koja je zaljubljenik u tehnologije, naročito u jednostavne veb-alate koji su pomoć u radu. Takav jedan alat predstavlja vam u svom blogu.

Nova godina! Nova energija! Nova učionica! Dobro, možda ćete morati da pričekate na ovo poslednje. Pokušaću da vas utešim: nova virtuelna učionica!

Moje nedavno tehnološko otkriće oduševilo me je svojom jednostavnošću i praktičnošću, a delo je nastavnika Lorensa Kopersa. U nekoliko jednostavnih koraka i klikova, imate ključne alate za rad na jednom mestu za efikasniju organizaciju samog časa i to besplatno. O čemu se konkretno radi?

Ukucate adresu: https://www.classroomscreen.com/ i prikažete ekran pomoću projektora ili interaktivne table, ukoliko je imate u školi. Pred vama je dopadljiva pozadina, koju možete promeniti izborom iz galerije ili postaviti neku vašu sliku sa računara, klikom na opciju backgrounds u dnu ekrana. Već ovim prvim korakom ste na dobitku, jer ste jednim potezom prekrili desktop koji je obično pretrpan najčešće korišćenim folderima i prečicama.

U dnu ekrana videćete 12 opcija. Možete koristiti samo one koje su vam trenutno potrebne, pojedinačno ili više njih istovremeno. Prva opcija služi za odabir jezika (Language), što je zgodno za nastavnike stranih jezika, jer mogu izabrati da i sâm alat i opcije u okviru njega budu na jeziku koji se uči.

Timer – Kliknete na ikonicu tajmera, unesete vreme predviđeno za neko vežbanje i posvetite se radu sa učenicima, sve dok vas simpatični zvučni signal ne opomene da je vreme isteklo.

U gornjem desnom uglu tog prozora, osim ikonice peščanog sata, videćete i ikonicu štoperice, koja je pogodna kada učenici treba brzo i naizmenično da daju odgovore i imaju određeno vreme za to.

Klikom na dugme +1 na ikonici u dnu ekrana, dobićete još jedan tajmer, što je pogodno ako grupe imaju određeno ukupno vreme za izlaganje. Na jednom tajmeru je prikazano potrošeno vreme jedne grupe, a na drugom potrošeno vreme druge grupe.

Random name – Kako birate učenika koji će odgovarati ili uraditi neko vežbanje? Starim ,,dobrim” metodama: ,,Koji je danas datum? 19? Idemo broj 19 u dnevniku!” Ova opcija vam omogućava da ukucate ili ubacite već otkucani spisak učenika, a zatim nasumičnim odabirom (klikom na Choose), prikazuje jedno od datih imena. Ako kucate imena direktno u ovom alatu, možete ih sačuvati kao tekstualni fajl, klikom na ikonicu za čuvanje u gornjem levom uglu.

Text – U ovom delu dobijate jednostavan prozor za unos teksta različitih boja i veličina, pa čak i za unos emotikona ili popularnih smajlija. Ovde mi je takođe interesantno to što u prozor za unos teksta možete da kopirate bilo koju fotografiju koju pronađete na internetu i tako obogatite zapis ili vežbanje za učenike. Otvorite bilo koju sliku na internetu, kliknete na „copy”, a zatim se vratite na opisani alat i iskopirate je pritiskom komande crtl + v na tastaturi.

Drawing – Klikom na opciju za crtanje, vaša virtuelna učionica vam odmah daje jednostavno platno na kojem vi ili učenici možete nešto da ilustrujete ili crtate po diktatu, služeći se različitim bojama, a tu je i mogućnost da vam pozadina bude bela, crna ili u kvadratićima ili da crtate po pozadini koju sami postavite.

Traffic light – Semafor je pogodan za grupni rad i posebno je zanimljiv najmlađima jer se svetlosnim signalima određuje ko ima reč, a ko još treba da sačeka jer je ,,crveno”. Podelite ekran, odredite imena grupa, postavite tajmere, kao što je prikazano na slici, a semafor koristite da date reč grupi koja je na redu za izlaganje.

Work symbols – Nekoliko korisnih simbola, koji se takođe mogu videti na slici iznad, služe za upućivanje učenika na tihi rad, rad u paru ili saradnju u grupi, ili kao vizuelni podsetnik za učenike koji oblik rada treba praktikovati, ako je aktivnost već u toku.

QR – Ako ste među onima koji koriste QR kodove ili niste, ali biste želeli da probate, evo prilike. Odaberete opciju QR, u prazno polje iskopirate određeni link i pritisnete enter na tastaturi. Dobićete kreiran QR kod za tu adresu, koji učenici mogu da skeniraju svojim mobilnim uređajima, umesto da ukucavaju određeni link, naročito ako on sadrži na desetine simbola, i tako skeniran QR kod će ih odmah odvesti do određene stranice na internetu.

Time – Opcija za prikaz sata daje uvećan prikaz tačnog vremena, ali i kalendar.

Sound level – Zanimljiv način da učenicima vizuelno prikažete koliko su bučni, ukoliko imate mikrofon koji će prikupljati zvuke iz okruženja.

Unesite promene u nastavu, svi ih volimo, učenici posebno! 😊 Poigrajte se opcijama i sigurna da sam da ćete naći još neku primenu prikazanih alatki. Koja vam se opcija posebno čini zanimljivom?

Komentari (ostavite komentar)

Bojana Dinic 17.01.2018. 20:03

Povrh svega ste i nesebicni! Hvala na detaljnim objasnjenjima.

Data DIDAKTA

Odgovor autorke: Draga Bojana, nema na čemu i nadam se da će vam prikazani alat biti od koristi. Ako nađete neku novu primenu koje se nisam setila, slobodno je podelite sa nama.

Di Kadic 21.01.2018. 19:00

Zaista interesantno i primenjivo ( tamo gde postoji projektor ili makar veci TV)

Data DIDAKTA

Odgovor autorke: Hvala! Iskreno, većeg televizora se nisam ni setila, jer ga ne koristim, dobra ideja!

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Marija Jović Stevanović
Marija Jović Stevanović Autor

Marija Jović Stevanović radi kao profesor engleskog jezika u osnovnoj školi „Sveti Sava“ u Batočini od 2004. Dobitnik je više nagrada za uspešne primere primene tehnologije u nastavi, autor članaka o primeni IKT-a, koautor knjige ,,Crazy Animals And Other Activities for Teaching English to Young Learners", (Aston University and British Council) i urednik nekoliko blogova i sajtova za učenike i nastavnike.

Takođe je dobitnik stipendije Američke ambasade, zahvaljujući kojoj je uspešno završila desetonedeljni kurs Instituta za engleski jezik, Univerziteta u Oregonu na temu primene tehnologije u podučavanju engleskog jezika. Bila je predavač na nekoliko akreditovanih seminara i neformalnih obuka.

U svom radu kombinuje moderne i tradicionalne metode, časove bogate nastavnim sredstvima i časove sa minimalnim resursima i rado eksperimentiše sa korelacijom između različitih predmeta i oblasti. Dosta pažnje posvećuje motivisanju učenika.

Interesuju je celoživotno učenje, tehnologija, filmovi i putovanja, a oslonac su joj porodica, prijatelji i iskreni saradnici.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions