Kako se u Guči francuski uči

Kako se u Guči francuski uči

Jasmina Leleković, inspirisana primerom dobre prakse, piše o Mariji Jakšić, profesorki francuskog jezika iz Čačka, koja pozitivnom energijom i stvaralačkim radom pokreće učenike na aktivnost.

Pripremajući se za nastavu često koristim resurse na internetu. Kada sam nedavno tražila ideju kako da učenicima približim pravila izgovora francuskih glasova i čas učinim zanimljivijim, pronašla sam jedan video-klip o mačku Šaminjonu koji uči da čita. Zahvaljujući njemu, moji učenici su brzo savladali osnovna pravila, a ja sam upoznala koleginicu koja sa ogromnim entuzijazmom učenicima prenosi svoju ljubav prema francuskom jeziku.

Podržavajući primere dobre nastavne prakse, odlučila sam da napišem tekst o Mariji Jakšić, profesorki francuskog jezika u Osnovnoj školi „Akademik Milenko Šušić” u Guči.

You Tube kanal koji Marija uređuje Français avec SM- Learn french sadrži trenutno preko sedamdeset video-lekcija, namenjenih za učenje i obnavljanje gramatike, ortografije, leksike, ali i upoznavanje francuske kulture i civilizacije. Ono što mi je, kao nastavniku, posebno privuklo pažnju, jeste prisutan određen broj klipova koji su napravili učenici. Uživanje je slušati učenike u ulozi profesora, videti koliko truda su uložili, pa čak i kada naprave grešku, simpatično je. Pitala sam Mariju koliko vremena joj oduzima pravljenje video-lekcija, a ona mi je preporučila aplikaciju KineMaster, koju je moguće instalirati u mobilnom telefonu i uz jednostavne operacije kreirati video i foto montaže. Učenici rado prihvataju izazove, posebno kada koriste moderne tehnologije, a mnogo više vremena joj oduzima to što u kabinetu nema kompjuter, pa donosi svoj, a internet konekcija je veoma slaba. Mnogi se pronalaze u ovome, zar ne?

Inspirisana melodičnošću francuskog jezika, Marija je otišla i korak dalje. Pre izvesnog vremena, zahvaljujući pesničkim podnevima koje organizuje njen kolega, otkrila je svoj talenat za poeziju i počela da piše pesme, za decu, ali i za svoju dušu. Poezijom je uspela da „zarazi” i svoje učenike, iz čega su proistekle video-lekcije u stihu.

Marija nas podseća da učenike interesuje sve ono što radi profesor. Uvek im je to zanimljivo, to je misterija koju moraju da otkriju. Tako se i učenici, sledeći primere odraslih, upuštaju u neistraženo, a uloga nastavnika je da ih podrži, jer ako ne pokušaju, ne mogu ni uspeti.

Pored You Tube kanala, Marija uređuje i blog koji sadrži pregršt vežbi i lekcija za učenje francuskog. Posebnu pažnju posvetila je i pripremama za takmičenje, objedinivši testove sa svih nivoa u poslednjih desetak godina. http://francaisavecsm.blogspot.rs/

U radu na You Tube kanalu pomaže joj ćerka Teodora. Pre godinu dana dobila je i pomoć u radu na Facebook stranici Francollège. To je Milica Marković, mlada, kreativna i detaljna profesorka francuskog. Ona objavljuje sve zanimljivosti koje i sama koristi u nastavi. Koliko saradnja sa drugim kolegama i timski rad utiču na produktivnost, najbolje govori činjenica da kolege motivišu jedni druge, nesebično dele ideje i nastavne materijale, a Marija nam otkriva da često, sasvim neočekivano, nastaju časovi korelacije više predmeta. Venovi dijagrami i prezent francuskih glagola samo su jedan u nizu. Takođe, ono što mi je bilo interesantno, a može poslužiti kao primer svima nama, jeste svojevrsno povezivanje četiri osnovne i jedne srednje škole povodom meseca Frankofonije, kada su profesori sa svojim učenicima zajednički radili na projektu Zašto učiti francuski jezik.

Za kraj razgovora sa Marijom, čiji nadimak, Marie Soleil, odiše entuzijazmom i pozitivnom energijom, pitala sam da li vredi sav trud. Htela sam da saznam šta je motiviše da, u vreme kada se nastavnici suočavaju sa nizom problema i izazova, kontinuirano bude aktivna i kreativna. Marija misli da sav ovaj trud vredi. Na prvom mestu, ostaje trag, video-klipovi, pesme, materijal koji će se koristiti godinama. Zatim, svojim radom inspiriše i svoje dete koje piše pesme. Budi i prepoznaje talente u svojim učenicima. Srećna je jer smatra da zadatak u životu nije samo da odživimo svoj život, već da ostavimo pečat u vremenu, kao i da usmerimo i pomognemo drugima.

Nije me iznenadio ovaj pozitivan stav prema životu. Njen životni moto je oslikan u pesmi:Kakve misli – takav život

Nadam se da ćete na stranicama koje Marija uređuje pronaći ideje za vaš rad sa učenicima. Sigurna sam da u vašem okruženju ima koleginica i kolega koji vas inspirišu, bilo bi lepo i korisno pričati o njima. Sugestije su uvek dobrodošle!

Komentari (ostavite komentar)

Katarina Pintar 17.01.2018. 12:30

Ovaj članak je istinski melem za dušu! Kvalitet je prepoznao kvalitet i podelio bitne informacije sa zainteresovanim ljudima od struke. Bravo, draga Jasmina!

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Jasmina Leleković
Jasmina Leleković Autor

Jasmina Leleković je profesor francuskog jezika u osnovnoj školi „14. oktobar“ u Bariču, školi u kojoj se francuski jezik tradicionalno uči kao prvi strani jezik. Odbranila je master rad iz oblasti metodike nastave na Filološkom fakultetu u Beogradu, tema „Internet u nastavi francuskog jezika u osnovnoj školi“. Njena interesovanja uključuju upotrebu kompjutera i interneta u nastavi stranog jezika. Učestvovala je na Konferenciji o upotrebi modernih tehnologija u organizaciji IFS-a i APFS-a, gde je prezentovala rad „Interaktivna tabla, moj najbolji prijatelj u razredu“. Održala je radionicu povodom Evropskog dana jezika na temu „Interaktivna tabla kao asistent u nastavi stranog jezika“ na Filološkom fakultetu u Beogradu. Licencirani je ispitivač za Delf ispite. Voli školu, učenike i nastavnički poziv. Nastoji da učenicima francuski jezik učini zanimljivim, kako na nastavi tako i organizovanjem vannastavnih aktivnosti. Uređuje školski blog  „Francuski, bre!“ na kojem promoviše učenje francuskog jezika, kao i francusku kulturu i civilizaciju.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions