Učimo za život, ne za ocenu

Učimo za život, ne za ocenu

Gordana Popović u ovom blogu govori o tome kako, radeći na jeziku, istovremeno svoje učenike priprema za život nakon škole.

Kad govorimo o obrazovanju u našoj zemlji, najčešća zamerka je što se i dalje vrednuje i ocenjuje sposobnost memorisanja informacija, dok se malo radi na sticanju i vrednovanju funkcionalnog znanja učenika. Zbog rada u srednjoj stručnoj školi rano sam odlučila da više vremena posvetim osposobljavanju učenika da komuniciraju na engleskom jeziku. Svesna da će se mali broj njih ozbiljno posvetiti izučavanju jezika, uvek sam gledala da obogaćivanju vokabulara i savladavanju jezičkih funkcija dam prednost u odnosu na perfektno znanje gramatike.

Taj pragmatizam će možda zasmetati jezičkim čistuncima ali, verujte, akademskom elitizmu u stručnoj školi nema mesta, pogotovo ne u onoj u kojoj ja radim.

Mislim da je posao nastavnika da svoj rad prilagodi svojim učenicima tako da im pruži ono što je njima zaista potrebno. Jedna od tih potreba je i priprema učenika da po završetku školovanja spremni krenu u potragu za poslom. Već godinama su na našem tržištu prisutne strane kompanije koje slobodna radna mesta oglašavaju na engleskom jeziku, a na istom se obavlja kompletna pisana i usmena komunikacija.

Tako sam školske 2008/2009, u saradnji sa koleginicom koja je držala časove Građanskog vaspitanja, osmislila set časova za maturante posvećenih ovoj temi.

Na prvom času učenici opisuju razna zanimanja, razgovaraju o poslovima koji im se dopadaju/ne dopadaju i razmatraju karakterne osobine i veštine potrebne za obavljanje određenih poslova.

Drugi čas je posvećen upoznavanju forme i sadržaja radne biografije (CV), te vežbi pisanja istog na zadato zanimanje. Svoj CV učenici sastavljaju kod kuće.

Na trećem času uče kako da zatraže dodatne informacije o željenom poslu i upoznaju se sa pravilima pisanja propratnog pisma i poslovne korespondencije uopšte.

Četvrti čas predstavlja pripremu za razgovor za posao. Pored nekih pravila neverbalne komunikacije, učenici se upoznaju sa najčešćim pitanjima koja ih očekuju i kako da se uspešno pripreme za taj intervju.

Na petom času učenici scenski izvode razgovor s poslodavcem (roleplay).

Nekoliko narednih godina sam se u radu služila ovim prezentacijama. (Inače, rad je poslat na konkurs Kreativna škola i našao se u njihovoj Bazi znanja.) Onda sam školske 2014/2015. napravila jednu interaktvnu sliku koja objedinjuje sve njegove aspekte i obogaćuje ga korisnim linkovima.

Mnoštvo modela i primera kojima učenici uvek mogu da pristupe olakšava im savladavanje potrebnih znanja i veština. Tu je i jednostavan onlajn test koji im pruža uvid u zanimanje koje odgovara njihovoj ličnosti, kao i izuzetno dobro urađen i duhovit video koji se bavi tematikom neverbalne komunikacije prilikom razgovora za posao.

Ovim časovima posvećujem posebnu pažnju i smatram ih izuzetno korisnim jer, pored toga što na njima stiču bitna praktična znanja i veštine, učenici razvijaju i sve četiri glavne jezičke veštine. Da li se i vi bavite ovom temom i na koji način? Imate li neku sugestiju kako bih mogla ove časove da poboljšam i osvežim?

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Gordana Popović
Gordana Popović Autor

Gordana Popović radi kao profesor engleskog jezika u Poljoprivredno-hemijskoj školi u Obrenovcu od 1991. godine. Iako je tokom studija na Filološkom fakultetu u Beogradu izabrala prevodilački smer, još kao apsolvent se obrela iza katedre i zavolela ovaj poziv. Izostanak formalnog metodičkog obrazovanja, između ostalog, uticao je na to da kontinuirano radi na stručnom usavršavanju i razmeni iskustva sa kolegama iz celog sveta. Iza nje je nekoliko uspešno završenih onlajn kurseva. Član je više grupa za nastavnike engleskog jezika na Fejsbuku, vodi dva bloga, jedan namenjen učenicima, a drugi kolegama, zajedno s koleginicom uređuje Fejsbuk stranu English Hub, deli svoje nastavne materijale na dva sajta namenjena nastavnicima engleskog jezika (na jednom od njih se našla među počasnim autorima). Ne voli rutinu. Rado koristi savremenu tehnologiju u nastavi tako da je za prvi autorski projekat na eTwinningu dobila Nacionalnu i Evropsku oznaku kvaliteta.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions