Rock Around the Clock

Rock Around the Clock

Bez obzira na uzrast učenika, povremeno naiđemo na problem sa iskazivanjem vremena na engleskom jeziku. Možda naizgled sitnica u moru vokabulara i okeanu gramatike, ali nije za zanemarivanje, pogotovo ako se shvati više kao socijalna veština, a manje kao nastavno gradivo. Autorka bloga, Marija Jović Stevanović, profesorka engleskog jezika, predlaže neke konkretne aktivnosti na ovu temu.

Bez obzira na uzrast kojem predajem, povremeno naiđem na problem sa iskazivanjem vremena na engleskom jeziku. Možda naizgled sitnica u moru vokabulara i okeanu gramatike, po još uvek aktuelnom programu, ali nije za zanemarivanje, pogotovo ako se shvati više kao socijalna veština, a manje kao nastavno gradivo.

Budući da satove počinjemo aktivnije da izučavamo u četvrtom razredu osnovne škole, predlažem neke aktivnosti za ovaj uzrast:

1. What’s the time? - muzička verzija

Učenici su za domaći zadatak pripremili svoje ručne satove koji prikazuju određeno vreme. Na nekim satovima kazaljke se pomeraju, ali to nije uslov za igru. Nastavnik pušta muziku i dopušta učenicima da šetaju po učionici. Kada muzika prestane, učenici se zaustavljaju i pitaju za vreme učenika ili učenicu koji su im najbliži.

- A: Excuse me. What time is it?
- B: It’s 10:30.
- A: Thank you.
- B. You're welcome.

Kad muzika ponovo počne, šetnja se nastavlja, a postupak ponavlja nekoliko puta. Ovo je aktivnost koju preporučujem za uvodni deo časa i zagrevanje i koja se mojim učenicima svidela. Na slici su neki od njihovih satova.

2. What time do you...?

Aktivnost predviđena za razvijanje veštine govora, utvrđivanje izraza vezanih za vreme i uvežbavanje naučenih gramatičkih konstrukcija. Učenici u sveskama crtaju tabelu. U prvom redu zapisuju svakodnevne aktivnosti (get up, go to school, meet friends etc.). Kod ovakvih aktivnosti učenicima zapišem na tabli nekoliko obaveznih aktivnosti i ostavim slobodu da neke osmisle sami, recimo ‘play Clash Royale’ (omiljena igrica mojih učenika). I ovde učenicima pustim muziku i dopustim da šetaju. Tako izbegavam poluhaotične situacije i preterano biranje kome će postaviti pitanje, kako bi se skoncentrisali na samu aktivnost, a takođe vežbali upotrebu Present Simple Tense.

3. Clock dominoes

Nastavnik odštampa i isecka unapred pripremljene domine sa časovnicima i iskazanim vremenom, a zatim podeli učenike u parove. Učenici igraju domine povezujući časovnike sa odgovarajućim rečenicama.  Lakša varijanta ove igre bila bi povezivanje analognih i digitalnih satova, jer sam primetila da u svakom odeljenju ima ponekog nesigurnog učenika kada su u pitanju analogni časovnici, što me ponekad i ne čudi jer su okruženi kompjuterima, telefonima, tabletima sa digitalnim prikazom vremena.

Teža varijanta igre bila bi da učenici dobiju jednak broj domina, ali da sami moraju da napišu rečenicu kojom iskazuju koliko ima sati na praznoj polovini papirne domine kada su na potezu, pa tek onda odigraju i nastave niz.

4. Clock bingo

Učenici nacrtaju 6 časovnika u sveskama sa prikazanim punim satima ili velikom kazaljkom na pola sata.

Nastavnik izvlači iz kutije (pernice ili drugog predmeta) papiriće i čita određeno vreme It’s three o’clock.

Učenici zaokružuju one časovnike čije vreme čuju, a pobednik je naravno učenik koji prvi zaokruži sve satove i uzvikne čuveni – BINGO!

5. Rock Around the Clock

Naravno, jedan od najboljih načina za učenje je pomoću pesama. Pronađite kratku duhovitu pesmicu koja će osvežiti čas ili pojačajte zvučnike i zaigrajte. Neka vam utvrđivanje gradiva bude izgovor za žurku sa učenicima :)

Na kraju mala napomena. Iako su prikazane aktivnosti uglavnom predviđene za mlađe osnovce, mogu se prilagoditi i za starije uzraste. Svakako se povremeno treba vraćati ovoj temi, čak i kada mislimo da su ovo savladali u višim razredima osnovne, kako bi se podsetili nekih osnovnih principa i utvrdili gradivo.

P.S. Uskoro će lepo vreme. Pronađite komad betonske površine u školskom dvorištu (za koji imate dozvolu da ga koristite u ove svrhe) i pomoću kreda u boji nacrtajte šarene časovnike, vežbajte, ali i osvežite školski prostor.

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Marija Jović Stevanović
Marija Jović Stevanović Autor

Marija Jović Stevanović radi kao profesor engleskog jezika u osnovnoj školi „Sveti Sava“ u Batočini od 2004. Dobitnik je više nagrada za uspešne primere primene tehnologije u nastavi, autor članaka o primeni IKT-a, koautor knjige ,,Crazy Animals And Other Activities for Teaching English to Young Learners", (Aston University and British Council) i urednik nekoliko blogova i sajtova za učenike i nastavnike.

Takođe je dobitnik stipendije Američke ambasade, zahvaljujući kojoj je uspešno završila desetonedeljni kurs Instituta za engleski jezik, Univerziteta u Oregonu na temu primene tehnologije u podučavanju engleskog jezika. Bila je predavač na nekoliko akreditovanih seminara i neformalnih obuka.

U svom radu kombinuje moderne i tradicionalne metode, časove bogate nastavnim sredstvima i časove sa minimalnim resursima i rado eksperimentiše sa korelacijom između različitih predmeta i oblasti. Dosta pažnje posvećuje motivisanju učenika.

Interesuju je celoživotno učenje, tehnologija, filmovi i putovanja, a oslonac su joj porodica, prijatelji i iskreni saradnici.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions