Metoda planiranja odmora

Metoda planiranja odmora

Na izmaku nastavne godine, Jasmina Leleković nudi obrazac pripreme za kvalitetno isplaniran raspust.

Da li se osećate neobično sredinom juna, nekako ispražnjeno, izduvano, tromo? Ma koliko da volim posao kojim se bavim, ne mogu da se otmem sličnom (ne)raspoloženju. Ne znam da li uzrok treba tražiti u školskoj godini koja je na izmaku, a bila je ispunjena samovrednovanjem, eksternim posetiocima, novim petacima i njihovim roditeljima, novim direktorom, šestim u poslednjih sedam godina. Ne tražim opravdanje, samo navodim.

Ipak, verujem da pritisak koji osećam ovih dana potiče od moje neorganizovanosti i nesastavljanja liste tipa „To Do“, pa sam rešila da ga predupredim i obavim najozbiljnije pripreme za godišnji odmor. Posle dugih devet i po  meseci, osećam da treba da se organizujem i ne prepustim sve spontanosti. Kako to izgleda iz mog ugla? Možda kao klasična priprema za čas, ali u ovom slučaju za izvrnutu učionicu – kraj je početak.

  • Cilj – kako ispuniti osamdeset dana raspusta
  • Metod i oblik rada – kombinacija ili od svega sve
  • Aktivnosti – raznovrsne
  • Literatura – sve što nisam čitala
  • Trajanje – diskutabilno
  • Sitografija
  • Nastavni list – bojanka

 

Uvodni deo, motivacija, inspiracija, razmrdavanje ili prvih mesec dana, od dva i po, koji ostatak sveta smatra raspustom, provešću po ustaljenoj proceduri: red izveštaja, red sednica, tri dana dežurstva, nekoliko odeljenjskih i nastavničkih veća, zatim svedočanstva, pa roditeljski, za kojim slede novi izveštaji. Kvalitetno ispunjen čitav mesec, uz nedostatak vremena da se napišu planovi za sledeću godinu. Metoda rada na tekstu i dijaloška metoda dominiraju u ovom periodu.

 

Centralni deo, startuje od momenta uručivanja rešenja i tu sam predvidela korišćenje frontalnog oblika rada, raščišćavanje na svim frontovima. Kombinovala bih ga sa individualnom metodom odmaranja i opuštanja, uz metodu čitanja i gledanja u jednu tačku, bez razmišljanja. Pošto je ovaj deo leta predviđen za utvrđivanje, utvrdiću gde sam želela da putujem prošle godine, pa nisam. Smena aktivnosti se podrazumeva, čišćenje, bacanje beležaka, testova i nastavnih listova, obezbeđuje kvalitet i ispunjava vreme. Uvela bih i malo grupnog rada, u vidu druženja sa prijateljima. Ovako isplaniran period prođe neosetno, i eto je polovina avgusta.

Završni deo, služi da se rezimira urađeno i postave osnove za praktičnu primenu. Planovi, pripreme, planovi, implementacije novih pravilnika, planovi, samo su neke od vežbi koje je moguće praktikovati krajem avgusta.

Konačno, analizirajući ovakvu pripremu za leto, dolazim do zaključka da se suštinski ne razlikuje od prethodnih raspusta, osim što je ova stavljena na papir. Baš kao i tokom školske godine, i kad napišem i kad ne napišem pripremu, čas mi je isti. Nadam se da „eksternisti“ ne čitaju baš svaki red. Ekolozi, podržite me!

Detaljnim uvidom uočavam nedostatak, nisam pomenula proslavu tridesete godišnjice male mature, tako da aneksom dodajem ovaj događaj u uvodni deo. Radujem se i s nestrpljenjem čekam da počne raspust.

A vi, kako ste planirali odmor?

Kategorije:
Ključne reči:

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Jasmina Leleković
Jasmina Leleković Autor

Jasmina Leleković je profesor francuskog jezika u osnovnoj školi „14. oktobar“ u Bariču, školi u kojoj se francuski jezik tradicionalno uči kao prvi strani jezik. Odbranila je master rad iz oblasti metodike nastave na Filološkom fakultetu u Beogradu, tema „Internet u nastavi francuskog jezika u osnovnoj školi“. Njena interesovanja uključuju upotrebu kompjutera i interneta u nastavi stranog jezika. Učestvovala je na Konferenciji o upotrebi modernih tehnologija u organizaciji IFS-a i APFS-a, gde je prezentovala rad „Interaktivna tabla, moj najbolji prijatelj u razredu“. Održala je radionicu povodom Evropskog dana jezika na temu „Interaktivna tabla kao asistent u nastavi stranog jezika“ na Filološkom fakultetu u Beogradu. Licencirani je ispitivač za Delf ispite. Voli školu, učenike i nastavnički poziv. Nastoji da učenicima francuski jezik učini zanimljivim, kako na nastavi tako i organizovanjem vannastavnih aktivnosti. Uređuje školski blog  „Francuski, bre!“ na kojem promoviše učenje francuskog jezika, kao i francusku kulturu i civilizaciju.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions