I mi nastavnici dušu imamo!

I mi nastavnici dušu imamo!

Od nastavnika se uvek nešto očekuje – da podučava, pomogne, usmeri, popuni, dopuni... Pred kraj školske godine (evo baš sada) očekivanja se usložnjavaju, a posla je toliko da su stres i nervoza neizbežni. Hajde da se svi malo odmorimo i nahranimo dušu nekim dobrim filmom, možda baš nekim od ovih koje vam u svom blogu preporučuje Mirjana Marušić Adžić.

Početak juna je za nastavnike sinonim za stres i umor. Osmišljavaju se i sprovode završna testiranja, a učenici nekako nikad nisu spremni onoliko koliko smo očekivali. Direktor traži da se predaju izveštaji, timovi traže da se analizira rad u protekloj godini, PP služba traži planove, a roditelji znaju da im dete zna za veću ocenu jer „Kod kuće sve zna…”. Nastavnik „žonglira” na sve strane i stres je neminovan.

Da vas obaveze ne bi „pojele” i totalno obuzele pronađite način da se malo opustite i odmorite od svega.

U pauzama između dva pasusa izveštaja ili pregledanja kontrolnih zadataka, predlažem da pogledate film. I to ne bilo koji film, već film o nastavnicima. Možda ćete pronaći neku dobru ideju ili preispitati neki lični stav, a možda ćete se samo dobro zabaviti 😊.

„Mnogo je ribe u moru”, a i filmova o školi i nastavnicima. Ima predivnih, ali i onih ne baš tako divnih. Neke ste verovatno već gledali (priznajte da ste bar jednom uzdahnuli i poželeli da vas vaši učenici zovu „O, kapetane, moj kapetane” kao u „Društvu mrtvih pesnika”). Da tema ne ode preširoko, ovde ću se držati samo filmova koje sam lično odgledala i toplo vam ih preporučujem.

Počeću od najjednostavnijih. Ukoliko želite samo da se opustite i nasmejete počnite od „Otkačenog profesora”. Komedija iz sredine devedesetih, govori o profesoru koji se, pored problema sa sopstvenom težinom, hvata u koštac sa problematičnom omladinom u jednoj srednjoj školi.

Ova priča je bazirana na priči filma „Opasni umovi”, takođe iz sredine devedesetih, gde se, ovoga puta, nastavnica suočava sa problemima u školi u kojoj su kriminal i droga svakodnevica. Ako ni zbog čega drugog, pogledajte ovaj film zbog sjajne Kuliove pesme „Gangsta’s Paradise”. U ovim filmovima kriju se mnoge „cake” za rešavanje discipline.

Sledeća dva filma koji su mene naveli na preispitivanje sopstvenog rada dolaze sa francuskog govornog područja. Prvi je film „Horisti” koji govori o kompozitoru i profesoru muzike koji u školi za maloletne prestupnike oformljava hor i tako uspostavlja disciplinu u celoj školi. U ovom filmu je prikazano kako dotadašnja politika škole „akcija–reakcija”, (tj. da svako nedolično ponašanje podrazumeva strogu kaznu) može da se zameni i pohvalom i nagradom, i da je to delotvornije kod učenika kojima su, kao i svoj deci, potrebni ljubav i razumevanje. Film prati i odlična muzika, tako da deluje opuštajuće na više nivoa.

Drugi je film „Profesor”, koji govori o profesoru ugledne pariske gimnazije, koji dolazi u malu školu manjeg grada kako bi dokazao da su sve škole iste, samo profesori ne znaju kako da se postave prema učenicima. Ubrzo svi njegovi planovi i metode padaju u vodu...

Ima i filmova o nastavnicima koji nisu želeli da budu nastavnici (zamislite!?) ali su usled srećnih ili nesrećnih okolnosti došli do te pozicije. Isprva iz sebičnih razloga počinju da se bave ovom plemenitom profesijom, ali se kasnije razvijaju i shvataju da im ta uloga dobro stoji. U filmu „Škola roka” nastavnik sastavlja školski rok bend koji se takmiči u bici bendova za pozamašnu novčanu nagradu, a „Loša nastavnica” saznaje da postoji novčana nagrada za onog nastavnika čiji učenici postignu najbolji rezultat na završnom testu. Nije baš najbolje metodičko štivo, ali će vas zato sigurno zabaviti i nasmejati 😊.

Za kraj ću spomenuti film koji se ne bavi klasičnom učionicom, ali se bavi odnosom između učenika i učitelja. U filmu „U potrazi za Foresterom” poznati pisac se povlači iz javnog života i provodi vreme zatvoren u svom stanu. U maloj sredini upoznaje dečaka sa izuzetnim darom za pisanje i počinje da mu pomaže...

Koji god film da izaberete, uverena sam da ćete naučiti nešto novo, dobiti ideju za organizaciju bar jednog časa, a ako ništa drugo, na sat-dva ćete odvratiti misli od obaveza, opustiti se i zabaviti dok ne „napunite baterije” za nove školske obaveze.

Koji film o nastavnicima je na vas ostavio najjači utisak? Koji biste preporučili kolegama za opuštanje u junu ili tokom raspusta?

Kategorije:
Ključne reči:

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Mirjana Marušić Adžić
Mirjana Marušić Adžić Autor

Mirjana Marušić Adžić diplomirala na Filološkom Fakultetu u Beogradu odeljenje u Kragujevcu na katedri za engleski jezik i književnost. Počinje sa radom u OŠ „Karađorđe“ u Rači još pre završetka studija (2004.) i tu se zadržava do danas. Ima iskustva sa podučavanjem svih uzrasta, od vrtića do zrelog doba.

2007. godine, kao član ELTA-e, dobija stipendiju za odlazak na usavršavanje u Oksford, u Engleskoj, gde stiče iskustva za rad u multikulturalnom okruženju. Od tada se neprestano usavršava i autor je nekoliko radionica, a gostovala je i kao predavač na akreditovanim seminarima. Objavljivani su joj radovi u zbornicima radova.

U nastavi voli da eksperimentiše sa odeljenjima, a najviše je inspirišu sami učenici i njihova interesovanja. Aktivna je u pripremama skoro svih manifestacija u školi, a pripremala je i učenike za takmičenje pozorišta na engleskom jeziku „Language Drama Lab“ sa kojih nosi brojna priznanja.

Član je amaterskog pozorišta u Rači, i u slobodno vreme se bavi pozorištem, filmovima i knjigama. Najveće utočište su joj porodica i bliski prijatelji.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions